My pleasure~

Saturday 2 March 2013

Peluru M16





Banyak yang aku nak catatkan tapi akhirnya semua kaku dekat hujaung jari.
Keluh lelah penat.

Toleh kanan toleh kiri. SUNYI!!
Berduyun manusia memenuhi ruang bulat
tapi aku tetap sunyi. 
Aku ketuk-ketuk telinga kanan telinga kiri tapi tetap sunyi.

Aku cuba bisik dekat manusia yang konon rapat denggan jiwa.
tapi aku seolah angin. boleh ditembus. invisible. 
kini suara aku pula mute. BISU!

penat aku menjerit sampai hujung tekak tapi tak ada siapa menoleh.
Tapi aku yakin aku tidak bisu, aku tidak pekak.

Jantung macam ditembak berdas-das peluru M16 
sesak. nafas dihujung garisan.


Aku rindu ruang bulat lama. Aku rindu kisah dongeng lama.
Tapi setiap kali rindu itu datang.
sekali lagi jantung aku ditembak berdas-das peluru M16.


.............................................





No comments:

Post a Comment