My pleasure~

Saturday 9 March 2013

JERIT !!





Aku laung nama kau berkali-kali.
Tapi dalam hati.
Aku tekan dada sekuat-kuat kudrat. 
Aku tahan rindu separuh mati.

Aku lemah, terkulai.
kuyu mata lihat jasad kau terus berjalan.
"tolehlah, walau seminit !!"
rayu aku dalam maya.
tak dengar, kau terus jalan.



Terjelopok aku tepi jalan. 
sedih, pedih tahan rindu.
tak terdaya lagi.

Akhir aku jerit nama TUHAN. 
MALU
...
Malu aku mengemis simpati Tuhan. 
Aku hamba yang selalu lupa pada janji.

"Ya ALLAH, Kuatkan aku Ya ALLAH, Aku tak terdaya lagi ya Allah"
aku menjerit sekuat hati.
mengemis bantuan  dan pelindungan ALLAH.
Mengalir air dari kelopak mata.
Aku betul-betul lemah, terkulai, tak berdaya saat itu.
Sambil menahan malu yang tidak terhingga kepada Tuhan.


4 Bulan da berlalu.
Aku masih senyum, Tarima Kasih Ya Allah.




RZA

No comments:

Post a Comment